content top

Thursday, October 20, 2011

ဒီ၀က္ဆိုက္ေလးဟာ






၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ က်ေနာ္အင္တာနက္ သံုးခဲ့ပါသည္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ blogspot ေတြဟာ Acess denied ဆိုတဲ့ ေပ့စ္ေလး တစ္ခုကိုပဲ ျမင္ေတြ႕ေစခဲ့သည္။ က်ေနာ္ အြန္လိုင္းကို စသံုးတည္းက Blog ေရးသားရသည္ကို ၀ါသနာပါသည္။ ကဗ်ာေလးေတြကို   ပံုေနာက္ခံေလးေတြနဲ႕ေရးၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြကို ဖတ္ခိုင္းရသည္ကို လြန္စြာမွ သေဘာက်ပါသည္။ ထိုစဥ္က blogspot လည္းမရ ေတာ့ က်ေနာ္ www.multiply.com မွာ စတင္ဘေလာ့ေရးသားခဲ့ပါသည္။ ပထမ က်ေနာ့္ေရးသားမႈေတြဟာ ကဗ်ာေတြခ်ည္းျဖစ္ခဲ့ ပါသည္။ ေနာက္ပိုင္း ဘေလာ့ေလာကကို ၾကင္လည္လာၿပီးတဲ့ေတာ့ က်ေနာ္ web နည္းပညာထဲမွာ ဟိုကလိ ဒီကလိ နဲ႕ အခ်ိန္ကုန္ ခဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္လာခဲ့သည္။
    ျမန္မာခ်က္အြန္လိုင္းဖိုရမ္ကို ၂လခန္႕သံုးစြဲခြင့္ရလိုက္ၿပီး ဖိုရမ္ဆိုတာကိုလည္း ခံုမင္လာခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းျမန္မာခ်က္ မရွိေတာ့ေပမယ့္ ဖိုရမ္ေတြကို က်ေနာ္၀င္တတ္ပါသည္။ ဒါကလည္း လိုခ်င္တဲ့အခ်က္အလက္ေတြရယူျခင္းႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားရရွိျခင္း အတြက္ျဖစ္ပါသည္။ ေကာင္းပါၿပီ။ က်ေနာ္ ရဲ႕ ဒီဘေလာ့ေလးအေၾကာင္းကို နည္းနည္းစေျပာပါမည္။
    ဒီဘေလာ့ေလးဟာ က်ေနာ့္အတြက္ second generation ျဖစ္လာေစခ်င္ပါသည္။ အရင္က က်ေနာ္မာတီပလိုင္းမွာ ေရးတယ္။ မာတီပလိုင္းက java script အလုပ္မလုပ္ျခင္းႏွင့္ ေၾကျငာေဘာက္မ်ားပါ၀င္လာျခင္း ေကာ္မန္႕ေပးရန္မလြယ္ကူျခင္း ေၾကာင့္ က်ေနာ္ သိပ္သေဘာမက်ခဲ့ပါ။မာတီပလိုင္းမွာလညး္ ဘေလာ့သူငယ္ခ်င္းမ်ားရရွိခဲ့ပါသည္။  က်ေနာ္ ဘေလာ့ကို စၿပီးေတာ့သိခဲ့တာ..မ်ိဳးသူရ ေရးသားတဲ့ အဆင့္ျမင့္အင္တာနက္ အသံုးျပဳနည္းဆိုတဲ့စာအုပ္မွာပါ၀င္တဲ့ ဘေလာ့ဂါျပဳလုပ္ျခင္းကို အထပ္ထပ္ဖတ္မိခဲ့တာပါပဲ။ သိခ်င္တာေတြကို သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေမးျမန္းတယ္ ၊ ကိုယ္မသိတာကို သိေအာင္ႀကိဳးစားခဲ့့ပါသည္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ္သိၿပီလား ဆို က်ေနာ္ သိေနၿပီလို႕ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ထင္ေနခဲ့တာပါ။ အခုထိ က်ေနာ္ ( ေအာင္မင္းဦး ) ဘာမွ မသိေသးပါ။
    က်ေနာ့္ ဒီဘေလာ့ေလးကို က်ေနာ္ေရးသားျခင္းသည္ ဒီေန႕ကဲ့သို႕ အင္တာနက္ကို ကေလးငယ္မွအစအသံုးျပဳလာၾက ေသာအခါ အြန္လိုင္း reader မ်ား ေပၚေပါက္လာမည္ဟု ထင္ပါသည္။ ယခုလည္း ထိုကဲ့သို႕ အသံုးခ်ေနၾကၿပီဟုယူဆပါသည္။ဘေလာ့ဆိုတာ ကုိယ္႔ရဲ႔ေန႔စဥ္ ဒုိင္ယာရီ သေဘာမ်ိဳးအေနနဲ႔ ျဖစ္ႏိုင္သလုိ  ပညာသင္ယူတဲ႔ေနရာ၊ ပညာမွ်ေ၀တဲ႔ေနရာ၊ ပရဟိတ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ စည္းရုံးႏႈိးေဆာ္တဲ႔ေနရာ၊ လူမႈဆက္ဆံေရးနည္းပညာေတြကုိ သင္ယူတဲ႔ေနရာ စသည္ျဖင္႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္္ႏုိင္ပါသည္။ ကုိယ္ေရးတဲ႔ဘေလာ႔ဂ္က ဘယ္လုိပုံစံျဖစ္လာမလဲ ဆုိတာကုိလည္း ကုိယ္ပဲဆုံးျဖတ္သြားတာပါ။ အြန္လုိင္းမ်ား ဘေလာ့ မ်ားစြာ ရွိၾကပါသည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ ေရးသားေနၾကပါသည္။
    က်ေနာ္ကေတာ့ က်ေနာ့္ဘေလာ့ကို မွတ္စုသေဘာမ်ိဳးေလး က်ေနာ္ header ေလးမွာေရးထားသလို စာတိုေပစေလးေတြ ေရးသားရင္း ေကာင္းရာႏိုးႏိုးေလးေတြ မွ်ေ၀သြားပါမည္။ နည္းပညာေတြကို က်ေနာ္ မကၽြမ္းက်င္ပါ.။ သို႕ေသာ္သိသေလာက္ေ၀မွ်ပါ မည္။ ကဗ်ာ ၊စာေပ ၊ ေဆာင္းပါး က်ေနာ္ မေရးတတ္ပါ။ သို႕ေသာ္ က်ေနာ္ခံစားမႈေလးကို ခ်ေရးခ်င္ပါသည္။ ကိုရန္ေအာင္ရဲ႕ success blogger ေလးကို ဖတ္လိုက္ရေတာ့ က်ေနာ္ ဘေလာ့ဆိုတာကို ေလးနက္စြာခံစားမိပါသည္။ ဒီေတာ့ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ေတာ့ အိုင္တီေခတ္မွာ စာေပဖတ္ရႈေရးသားျခင္းကို အနည္းငယ္၀ါသနာပါရင္ ဘေလာ့တစ္ခုေလာက္ေတာ့ လုပ္ၾကပါလို႕ ေျပာခ်င္ပါသည္။ ေကာင္းမြန္ေသာ အြန္လိုင္း relationship ကို တည္ေထာင္ၾကပါလို႕။ မသိေသးရင္ သိတဲ့သူေတြကို ခ်ဥ္းကပ္ပါ၊ သိၿပီးရင္ သိၿပီးသေလာက္ကို မွ်ေ၀ေပးပါ၊ အြန္လိုင္းကို ခ်က္တင္သက္သက္ သံုးေနတာထက္စာရင္ social က်က် သံုးစြဲႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆံုးဟု ထင္မိပါေၾကာင္း..။
    က်ေနာ္ ဆိုက္ေလးမွာတင္ထားေသာ အခ်ိဳ႕ေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကို နည္းနည္းရွင္းျပခ်င္ပါသည္..။
၁။ ေဆာ့လ္၀ဲမ်ားဟာ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ေဒါင္းလုပ္လုပ္ၿပီးေတာ့ multiply server မွာ တင္ထားေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ကလစ္တစ္ခ်က္ႏွိပ္ရုံႏွင့္ ေဒါင္းလုပ္က်ပါသည္။ ေဆာ့လ္၀ဲမ်ားကို အြန္လိုင္းမွ ေဒါင္းၿပီး က်ေနာ္ႏွစ္သက္မိသည္မ်ားကိုသာ တင္ေပးထားပါသည္။
၂။ နည္းပညာဗဟုသုတမ်ားသည္ က်ေနာ္ဖတ္ရႈမိ၍ သိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ားဟု ထင္မွတ္သည္မ်ားကို ျပန္လည္ ကူးယူေဖာ္ျပထားသည္ က မ်ားပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ က်ေနာ္သည္ တျခားေသာ ဘေလာ့မ်ား၏ reshare တစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။
၃။ shout mix မွာ အလည္ေရာက္ရွိေၾကာင္း မွတ္တမ္းမ်ားေရးသားေပးၾကပါ။ က်ေနာ့္ဘေလာ့အတြက္ ေ၀ဖန္အၾကံျပဳခ်က္မ်ားကို ေပးခဲ့ၾကပါလို႕ ေတာင္းဆိုပါသည္။
၄။ တကယ္လို႕ သင္ဟာ ဘေလာ့ေရးသူတစ္ေယာက္(blogger) ဆိုရင္ follow this site ကို ကလစ္ေပးထားျခင္းျဖင့္ blogger dashboard ၀င္တိုင္း ဘေလာ့ updateကို ၾကည့္ရႈႏိုင္မွာျဖစ္ပါသည္။
၅။ ကူးယူေဖာ္ျပထားေသာ ဘေလာ့မ်ား၏ မူရင္းေရးသားသူ creadit မ်ား ကို သိလွ်င္ ေျပာေပးၾကဖုိ႕ ေတာင္းဆိုပါသည္။
၆။ ေဖ့ဘြတ္၀င္ထားရင္ ေတာ့ facebook comment မွာ တစ္ခုခု ေရးသားခဲ့ဖို႕ ေတာင္းဆိုပါသည္။
၇။ၿပီးေတာ့ တစ္ခုေျပာခ်င္တာရွိပါသည္။ ကိုေဇာ္ဆိုက္မွာ ဖတ္ခဲ့တာပါ။

မည္သူ မဆို အမွန္ ရွိသလို ၊ အမွားလည္း ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ အျမင္ ၊ အေတြးမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပဲ တာဝန္ယူရမွာ ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထပ္ဆင္႔ကူးယူျပီး တျခားေနရာမွာ ေဖာ္ျပခ်င္တယ္ ဆိုေသာ စာခ်စ္သူ သူငယ္ခ်င္း မ်ားကို စာရဲ႕ ေအာက္တစ္ေနရာမွာ “ ကိုေဇာ္ ” ႏွင္႔ “ www.zaw357.net ” ဆိုတာေလးကိုေတာ႔ ထည္႔ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္။
{ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ႔ “ ေရးတဲ႔စာ ” နဲ႔ “ စာေရးသူ ” ကို မေရာေထြးေစဖို႔ပါ။ }
ေလးစားစြာျဖင္႔
ကိုေဇာ္

ဒီေတာ့ က်ေနာ့္ဆိုက္ေလးမွာ တင္ထားတဲ့ ပို႕စ္ေလးေတြကို ကူးယူေဖာ္ျပလိုပါက..က်ေနာ္ creadit ေပးထားရင္ အဲဒါေလးကို ထည့္ေပးဖို႕ ရယ္ တကယ္လို႕ မေပးထားခဲ့ရင္ေတာ့ က်ေနာ့္ဆိုက္ေလးကို ထည့္ေပးပါလို႕ေတာင္းဆိုခ်င္ပါသည္။

၈။ ပို႕စ္ေတြ ရဲ႕ ေအာက္တိုင္းမွာ Facebook Like ေလးေတြ ထည့္ေပးထားပါတယ္ ။ ဆႏၵရွိရင္ ကလစ္ေပးသြားၾကပါလို႕..။
ေဖ့ဘြတ္မွာ Like သလုိေပါ့ေနာ္။
     အႏွစ္ခ်ဳပ္အားျဖင့္ က်ေနာ္ ဘေလာ့ေရးသားပါမည္။ က်ေနာ္ ေနာင္အလုပ္မ်ားရင္လည္း အတတ္ႏိုင္ဆံုးခံစားမႈေလးေတြကို ေရးျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားပါ့မည္..။ ၿပီးေတာ့ က်ေနာ့္လိုပဲ ဘေလာ့ကို ၀ါသနာပါၿပီးေတာ့ ဘေလာ့ လုပ္ေနတဲ့သူေတြအားလံုးကို ခင္ခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ။ ၿပီးေတာ့ တတ္သေလာက္မွတ္သေလာက္ေလး ကူညီေပးခ်င္ပါသည္။

    ေနာက္ဆံုးအေရးႀကီးတာ တစ္ခုေျပာခ်င္ပါသည္။ အဲဒါကေတာ့ ဒိုမိန္း ပါပဲ။ က်ေနာ့္ရဲ႕ ဆိုက္လင့္ေလးပါ..။ အခုယူထားတဲ့ www.aungminooblog.co.cc  ျဖစ္ပါသည္။ တကယ္လို႕ www.aungminoo.blogspot.com ကို ကလစ္ ေပးရင္လည္း co.cc ကို redirect ျဖစ္ပါသည္။ဆိုလိုတာက co.cc ကသက္တမ္းတစ္ႏွစ္ပဲ သံုးစြဲခြင့္ရမွျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဘေလာ့ေလးကို မ်က္ေျချပတ္သြားမွာ စုိးတဲ့အတြက္ျဖစ္ပါသည္။ ဒီေတာ့ က်ေနာ့္ဘေလာ့ဟာ blogspot မွာေရးထားတာပါ။
က်ေနာ့္နာမည္က aungminoo ပါ အဲဒါေလးသိထားေပးရင္ ေတာ့ အဆင္ေျပမယ္လို႕ထင္ပါသည္။ ဒုိမိန္း၀ယ္ဖို႕ေတာ့ က်ေနာ္ စဥ္းစားထားပါသည္။ ဘေလာ့ ေလးကို က်ေနာ္အားရရင္ေတာ့ ဒိုမိန္း၀ယ္ျဖစ္ပါမည္ဟု..။

    အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ ေလးစားလ်က္.. ရိုးသားပြင့္လင္း လူ႕အခ်င္းခ်င္း အမ်က္အဤ တစ္ေစ့မရွိ ခ်စ္ေသာမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ႏိုင္ၾကပါေစလို႕ဗ်ာ........

            ဘယ္အရာမွ သိမ္းပိုက္မထားခ်င္ေသာ
                    green

1 comments:

ေအာင္ေက်ာ္ခိုင္ said... Reply To This Comment

ကၽြန္ေတာ္လည္း ထိုနည္းတူပါပဲ

Post a Comment


facebook comment


content top